Crónica Marítima

Noticias del sector pesquero y del mundo del mar.

 

Crónica Marítima

Crónica Marítima

Espiñeirido, unha punta mortal para as embarcacións de pesca

Publicada:

Noticia redactada por Gabriel Cernadas Martínez

Compartir este artículo en:

A punta do Petón tamen coñecido como a punta de Espiñeirido,ou a punta da Generosa, a apenas uns metros do porto de Muxía,e un gran punto mortal para as embarcacions sobretodo de pesca,galegas. Entre o ano 1980 e 1993 encallaron neste lugar 4 embarcacions de Ribeira e unha decena de embarcacions de Marín. Estes poidéronse recuperar todos. O mais mediático foi o accidente do arrastreiro de Marín de 23 metros de eslora"Generosa" que un 26 de outubro de 1987 encallou nestes baixos.

 Os 12 tripulantes do barco estaban en apuros aquela noite de gran temporal...había mariñeiros colgando por un costado do barco,unhas deslumbrantes bengalas de auxilio alumbraban a embarcación.O helicóptero de salvamento marítimo non se poido presentar no lugar do accidente esa noite por lo gran temporal reinante..Veciños de Muxía viron o accidente,e cos seus coches foron a alumbrar o lugar do sinistro e axudar a rescatalos...pero foi inútil. 

Aínda así os veciños estaban pendentes da situación durante o que quedaba de noite. Pola mañan o helicóptero rescata os tripulantes sanos e salvos,pero cun gran susto no corpo "sentimos a a morte toda a noite" xustificaban.O barco finalmente parteu en dous, un mes despois do accidente,e en xaneiro de 1988 sacouse o barco da zona mediante unha rampa que fixeran no lugar. O barco recuperouse.

Moitos mais barcos encallaron neste lugar como dixen ao principio da reportaxe. E ata 3 vapores afundidos neste lugar descansan no fondo do mar.Neste lugar hai un vapor descoñecido posiblemente de orixe inglés que un veciño de localidade, Jose Rodríguez Pérez encontrou unha tapa de cuberta ou unha tapa de ollo de boi,según a opinión miña e do historiador naval Rafael Lema.

Este barco do cal está a poucos metros de profundidade e de mais ou menos 50 metros de eslora. O outro vapor está localizado na zona mais cercana a praia e varios veciños da contan que neste lugar afinais dos anos 30 ou na década dos 40 un mercante descoñecido que transportaba caixas cargadas de botellas de cera para os suelos,encallaba e afundiase neste lugar.

Añade un comentario sobre este artículo

El naufragio del SS ROTTERDAM: un capitán a juicio

El naufragio del SS ROTTERDAM: un capitán a juicio

El SS Rotterdam, un vapor británico de 398 toneladas de registro neto, construido en Dumbarton en 1856, de casco de hierro, con un motor que podía llegar a unos 90 caballos de potencia y propiedad de Mr.Charles coverley, zarpaba a l…

Leer más...

El naufragio del SS London: un infierno en alta mar

El naufragio del SS London: un infierno en alta mar

El naufragio del SS London al norte de la costa gallega, fue un accidente que tuvo mucha repercusión en Inglaterra, por su gran número de fallecidos en este hundimiento. Todo comenzaba un 13 de diciembre de 1865, salía d…

Leer más...

El Nantes, otro barco que desapareció bajo las aguas de Baldaio

El Nantes, otro barco que desapareció bajo las aguas de Baldaio

El "Nantes" fue un buque trasatlántico francés construido en 1882 de propulsión a vela y a vapor, de 3447 grt, con unas dimensiones de 125 metros de eslora, de casco de hierro y cuarto mástiles, perteneciente a…

Leer más...

El RMS Solway en Baldaio. Crónicas que dieron la vuelta al mundo

El RMS Solway en Baldaio. Crónicas que dieron la vuelta al mundo

En las páginas de Adiante Galicia, Anosacosta, en mi catálogo de 2011, etc., he tratado de rescatar del olvido para colocar en su sitio un naufragio que dio mucho que hablar en la prensa anglosajona de su tiempo, el del RMS Solway e…

Leer más...

Facebook

Twitter

Esta web utiliza cookies para mejorar la experiencia del usuario. Si continua navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK Más información