No outono do ano pasado publicamos un artígo en Crónica Marítima apostando pola hipótese da ubicación dun naufraxio senlleiro, o da fragata Nuestra Señora de los Plazeres, en Corme.
As últimas mareas vivas deixaron a vista restos do pecio que para nos era o deste barco como avanzamos aparece na crónica do 3 de novembro Nuestra Señora de los Placeres, una fragata filipina en Corme. Son uns dez metros de madeiras deste barco comercial que saíu do País Vasco con destino ás Filipinas e afundiu o 8 de decembro de 1793. Por iso un grupo de expertos estivo na vila a semana pasada para falar do suceso.
«Vimos as dimensións das táboas da embarcación e corresponden coa métrica que se usaba nos estaleiros vascos naquela época, polo que a hipótese é moi plausible», aclarou na súa intervención Xabier Alberdi, director científico de Albaola e do Museo Marítimo Vasco. As novas medicións servirán para identificalo, e saber se están relacionados cun canóns e unha áncora próximas.
Sobre as posibles medidas, «Facer algúns tipos de tapados que perduren máis, que non os desfagan as correntes nin o movemento de pedras por riba senón tapados de area que non danen o ambiente pero que protexan as pezas. A conservación ‘in situ’ sempre é mellor», adiantou nas xornadas María de la Fuente, Conservadora de Bens Culturais. Unha vez máis as crónicas onde avanzamos importantes novas para a nosa historia local teñen respostas positivas no mundo da investigación. E contamos datos novidosos sobre a historia deste barco.
Asi avanzamos o ano pasado que «El 8-12-1793 en la costa de Corme en medio de un fuerte temporal se hunden seis pesqueros locales y la fragata española Nuestra Señora de los Placeres de la Real Compañía de Filipinas, con carga general en ruta a América». «En este caso había partido de Pasajes en dirección a Cádiz en donde cargaría más efectos para el largo viaje transatlántico y transpacífico. Un bello y rápido barco en servicio desde 1785, en viajes a América y Asia» prosigue a crónica que podedes ver en Crónica Marítima , onde remarcamos:
«Creemos que el barco trató de entrar en Corme y hay indicios de un pecio antiguo que podía ser el Placeres. La ruta cántabra no estaba exenta de peligros ya que España luchaba contra la Francia revolucionaria en la Guerra de la Convención y la presencia de barcos de guerra y corsarios era alta, en todos los mares. En el Archivo General de Simancas AGS pudimos ver copia de su viaje a Trinidad en 1791 (AG Simancas: SGU, LEG, 7172,6. ES.47161.AGS//SGU,LEG,7172,6). Arribo a Trinidad de la Fragata de la Compañía de Filipinas, ‘Nuestra Señora de los Placeres’ Fol. 17-21)».
«También poseemos la nota de carga del viaje desde Manila iniciado el 12 de enero de 1787 y concluido el 14 de septiembre en Cádiz. Se trataría de una fragata de unas 600 toneladas semejante a otra de la misma compañía, la Santo Domingo de la Calzada. Podía llevar 20 cañones y entre 100 y 140 hombres» añadimos na reportaxe.